PrydeRide

PrydeRide
Fotograf: Torkel Stillefors

onsdag 2 januari 2013

Team PrydeRide - målsättningar för 2013


Som en god Mgmt-konsult så måste jag ju sätta upp mål, givetvis mätbara sådana (fattas bara annat ! :-) , för kommande B&R 23-säsong.  Gäller bara att se upp så att inte något av målen slutar i ett självmål...

Visserligen indikerar rubriken ovan att dessa mål gäller för hela team PrydeRide, dvs även för Micke, men jag har inte orkat kolla med honom om hans syn på saker o ting, så tills vidare får målen nedan gälla enbart för mig... han håller säkert med mig, det brukar han göra...  :-)

Mål för 2013:


  • Delta i minst fyra regattor, varav minst en på Västkusten
  • Ha minst 1 B&R 23:a bakom oss i resultatlistan i nån av regattorna (där andra B&R 23:or deltar)
  • Passera 20-knopsgränsen på nån repa (gällande pers är 14 knop, satt i 4-5 m/s)
  • Överskrida 165% map. v/TWS
  • Köra om Torkel i lä vid åtminstone ett tillfälle :-)
  • Låta bli att le alltför brett när vi kör om Peter på Blur-III på undanvinden :-) 
  • Försöka hålla mig kvar i båten minst 50% av seglad tid
  • Se till att Micke ägnar mer tid åt seglingen än sin GoPro :-) 
Blir nog inte helt lätt att "scora" full pott här, men det gäller ju att sätta utmanande mål, har jag fått lära mig i jobbet....! :-) 

3 kommentarer:

  1. du inspirerar till att damma av min båt och delta, vi får väl se.....:-)

    SvaraRadera
  2. Hej Folke, det vore ju toppen om du dammar av B&R 23:an ! Finns ju ingen roligare båt att segla! Om du lovar att komma upp till Lidingö Runt, så lovar jag att SWE 9 kommer till Tjörn Runt! :-)

    SvaraRadera
  3. Ha,ha....blir väl ett jävla liv på SRS kommittén om jag söker mätbrev med mina kolfiber vingar monterade...., tycker jag du ska kika på, fick tipset av Anders Lewander, båten blir ännu häftigare och snabbare och faktiskt enklare att segla! Torkel och jag höll igång dom för några år sedan när vi micklade med centerbord och lite annat...., men faktum är, har fått lite sug efter B&R segling samtidigt som min tid är begränsad, har du inga kompisar som kan ta över min till ett bra pris, båten är, som du upptäckt, helt gudomlig att segla, vet inte hur många pokaler jag har liggande efter toppplaceringar på våra klubbkappseglingar....:-)

    SvaraRadera